Tuesday 25 September 2007

Bevezető



Üdvözöllek!

A cím talán némi magyarázatra szorul, ezért ezzel kezdem:
SCRAPBOOK - nincs rá igazán magyar szó. Fotóalbum, amelyben nem csupán fényképek vannak, hanem kommentárok, különféle emléktárgyak, díszítő elemek, papírok, melyeknek funkciója kettős, egyrészt a fotó kiemelése, másrészt az emlékek megőrzése. Ilyesmivel már több hobbiművész üzlet kínálatában találkozhatunk.
DIGITÁLIS SCRAPBOOK - ennek digitális változata, amikor egy grafikus programmal helyezik el az elemeket.
GIMP - ez pedig egy ingyenes képszerkesztő program
GIMPSCRAP - (ilyen nincs csak én találtam ki :-)) Digitális Scrapbook GIMP-pel! Ehhez szeretnék majd tippeket adni.

Olvasásra ajánlom mindenkinek, aki úgy érzi nincs kézügyessége, ám mégis él benne az alkotási vágy, azoknak akiknek kisgyerekük van, azoknak akik nem tudnak sok pénzt rászánni egy hobbira, de ebből a kevésből szeretnének minél többet kihozni, de azoknak is akik már ismerik, mert hátha találnak valami használható újdonságot az írásaim között.
Hogy én hogy kerülök ide? Elárulom hogy 1 éve ennek a dolognak a létezéséről sem tudtam, és egyetlen képszerkesztő programot sem ismertem. Szóval hirtelen és véletlenül (?) cseppentem bele. (azért teszem ide a kérdőjelet mert nem hiszek a véletlenekben)
Kisfiam születése előtt kitaláltam, hogy magam fogom elkészíteni róla a babanaplót, a lányomnak is vezettem ilyet annak idején (a boltokban kapható könyvecskékhez hasonlóra, ám mégis személyesebbre gondoltam). A másik gondolatom, a volt hogy most rögtön elkezdek tanulni valami újat, hogy minél jobban kihasználjam a itthon töltött időmet. Pár nappal elhatározásom után az origón megjelent egy Oktatóvideókkal foglalkozó cég hirdetése. http://www.oktatovideok.hu/

Nyomban meg is rendeltem tőlük néhányat (köztük a GIMP képszerkesztő program anyagát is). Kicsivel később babanapló ötleteket kerestem az interneten, azt ugyan nem találtam, de végül ez a szó volt minden keresésnek a vége: 'scrapbook' Utánanéztem mi is ez. És akkor összehoztam ezt a kettőt GIMP és SCRAPBOOK, ami igen merész dolog volt, ugyanis ezzel a programmal nemzetközi szinten is elég kevesen csinálnak ilyesmit, oktató anyag alig akad, tanácsot sem tudok kérni senkitől. (mellesleg ezt az egyébként egészen jó és ingyenes programot már eleve sem sokan ismerik) Így aztán kénytelen vagyok magamtól rájönni a fortélyokra.

Nagyon nagy lelkesedéssel teszem mindezt.
Persze még rengeteget kell tanulnom...Nagy kár hogy csak 24 óra egy nap.

Ezen kívül lesz még ez+az. Ami épp érdekel.

Köszönöm hogy elolvastad!

Kata













No comments: